در زیر برخی از مهمترین شاخص های موثر بر موفقیت فروشگاههای زنجیره ای که توجه و یا عدم توجه به هر کدام می تواند به نوعی موجب تقویت یا ضعف جایگاه یک فروشگاه زنجیره ای نزد مشتریانش شود ارائه شده است.
صداقت با مشتری، مشتری مداری، کیفیت کالاها، پراکنش جغرافیایی، سابقه حضور در صنعت خرده فروشی، اعتبار برند، تبلیغات و بازاریابی، طرحهای ترفیعی و تشویقی، مکان یابی و توسعه فروشگاه، امکانات و تجهیزات، خدمات و تسهیلات رفاهی پارکینگ، خودپرداز و…)، استراتژی و چشم انداز مکتوب، شیوه خرید، مدیریت بازار پردازی، شیوه ارائه تخفیفات، نیروی انسانی، باشگاه مشتریان.