نورپردازی خوب در یک فروشگاه چیزی بیشتر از یک فضای روشن ساده می باشد. از نورپردازی بـرای قابل توجه ساختن محصول و نیز برای ایجاد احساسی مطلوب که تصور ذهنی از فروشگاه را بـالا مـی بـرد، استفاده می گردد. از نورپردازی همچنین برای نمایش تصاویری که از جذابیت کمی برخوردارند و در حـال حاضر نیز امکان تغییر دادن آن ها وجود ندارد، اسـتفاده مـی شـود. نـورپردازی بایـد بـا نـوع محصـولات و فروشگاه متناسب باشد. به عنوان مثال، ناحیه مربوط به لوازم آرایشی بـه نـور پـردازی ویـژه ای نسـبت بـه فروشگاه های خوار بار فروشی نیاز دارد. نور لامپ در روشنایی فروشگاه بسیار حائز اهمیت است. چرا که به نور طبیعی شباهت بیشتری دارد و به نمایش بهتر کالا در فروشگاه کمک می نماید.
دقت کنید کـه اگـر از نور فلورسنت استفاده می نمایید مطمئن شوید که آن ها به صورت عمودی نصب شوند، زیرا توزیـع نـور از این طریق در تمام قسمت های کالا صورت می گیرد .بنابراین اگر در اثر کمی نور، تاریکی فروشـگاه یـا بـی دقتی در چیدن کالا در قفسه، کالایی به سهولت دیده نشود، نمی توان امیـدی نسـبت بـه فـروش آن کـالا داشت. زمانی که گریک فیفر ) ۲۰۰۱در راهروهای فروشگاه حرکت می نمود متوجه شـد کـه احسـاس او با حرکت از یک قسمت به قسمت و راهـروی دیگـر تغییـر مـی کنـد. درحقیقـت بخشـی از ایـن تغییـرات احساسی ممکن است به علت برنامه نورپردازی آشکار فروشگاه ایجاد گـردد. پـس نـورپردازی اصـلی تـرین موضوع در یک فروشگاه می باشد. نور پردازی ها از نظر منبع نوری به دو صورت طبیعی و مصـنوعی اسـت که سعی می شود از نور طبیعی در فضا استفاده شود البته در فروشگاه های مواد غذائی، نور طبیعی طـوری نباشد که باعث فاسد شدن محصولات شود)سایت تی پی یو پی